+41 76 364 52 50 info@presenceverein.ch

Danke für Ihre Spende

Schenken Sie Menschen Nahrung für den Körper und Liebe für die Seele

Der Verein dankt allen Spenderinnen und Spendern, Mitgliedern und ehrenamtlichen Supportern für ihre grosszügige Unterstützung. Sie ermöglichen es, die transformative Tätigkeit von Maharishikaa Preeti mehr Menschen zugänglich zu machen. Es ist ermutigend, dass es Menschen gibt, die auch für Zwecke spenden, welche nicht direkt greifbar sind. Dies zeigt, dass die Menschen verstehen, dass beim Spenden mehr passiert als reines Geben. Wer gibt, empfängt immer auch etwas.

Über die Jahre hinweg konnte immer wieder beobachtet werden, dass bei allen Menschen, die Maharishikaa Preeti’s Arbeit unterstützen, positive Veränderungen stattfinden. Sei es im Bereich der Gesundheit, Beziehungen zu anderen Menschen, Wohlstand oder ein wachsendes Verständnis über sich selbst.

“Care for the world. Prosperity will care for you.”

-Maharishikaa Preeti

Lockdown Relief Mumbai

Emergency Food Packs including essentials like rice, pulses, flour, oil, spices, etc. along with pure ascorbic acid Vitamin C to boost immunity are being continually distributed to families in Mumbai as and when donations are received.

With the Maharishikaa’s love, your donation – small or big –  will provide much more than handouts and a band-aid solution – it will support a social thrust backed by a spiritual force, which evokes within individuals the inner strength needed to face each day in these times of hunger and grieving.

Read more about the Food for Mumbai – Lockdown relief program on the PRESENCE Foundation’s website

Donate here to support the Lockdown Relief program of the PRESENCE Foundation in Mumbai

PreetiBhojanam LoveFood, Mumbai

Health & Wellbeing, Education, Livelihood Training, Rural Transformation

As part of The PRESENCE Foundations’ outreach programmes, wholesome protein rich PreetiBhojanam is ceremoniously prepared according to recipes given by Maharishikaa Preeti, and offered to all who need a nutritious meal, thus promoting health, especially of those whose diets are deficient in protein rich foods.
Annadaanam is the donation in cash or kind made by those, who, for social or spiritual reasons make these feedings possible. In India, Annadaanam is considered one of the noblest forms of giving.

Read more about the PreetiBhojanam – Love Food project in Mumbai on the PRESENCE Foundation website

Donate here to support the PreetiBhojanam project of the PRESENCE Foundation in Mumbai

Kommunikation lernen durch gemeinsame Verantwortung in der Küche

PreetiBhojanam LoveFood, Zürich

Proteinreiche Mahlzeiten und Liebe für Bedürftige

Der PRESENCE Verein entwickelt Projekte für junge Menschen. Im aktuellen Projekt wird gemeinsam Essen für Bedürftige gekocht. Das Projekt “PreetiBhojanam – LoveFood” ist inspiriert von Maharishikaa Preeti, einer modernen spirituellen Lehrerin. Proteinreiche vegetarische Mahlzeiten werden nach ihren Rezepten achtsam zubereitet und an Menschen, die sie brauchen, verteilt.

Lesen Sie mehr über das PreetiBhojanam – LoveFood Projekt

Spenden Sie hier für das PreetiBhojanam LoveFood Projekt in Zürich

PRESENCE Happenings

Health & Wellbeing, Wisdom, Education, Yoga, Mental Fitness

For the individual, the workforce, and society at large, these transformational training sessions called PRESENCEHappenings are designed to train attendees in Mental Fitness skills including Self-Mastery skills which equip them to deal with and transform the challenges they face at the workplace and at home – especially in the light of the unprecedented changes that have swept over an unprepared Indian society in the last thirty years.

Read more about PRESENCE Happenings on the PRESENCE Foundation website

Donate here to support PRESENCE Happenings

BanyanTamarind Initiative

Environmental Conservation, Rural Transformation, Education, Livelihood Training

Standing at the edge of the endangered forest of Phansad, in a little seaside village a couple of hours south of Mumbai, this majestic BanyandTamarind is under threat of deforestation.

Read more about the BanyanTamarind Initiative on the PRESENCE Foundation’s website

Preeti Yoga

Yoga, Mental Fitness, Health & Wellbeing, Education, Women’s Empowerment, Rural Transformation, Livelihood Training

In line with The PRESENCE Foundation’s objective to actively promote preventive, alternative, and complementary medicine and to encourage new forms of preventive treatment, the Foundation actively propagates the learning of Preeti Yoga, a futuristic self-healing yogic practice of specialized kriyas and meditations, which, through a holistic approach – governed by the principle of ‘being in surrender’ – strengthens the individual to bear the pressures of contemporary living with serenity, focus, balance, dignity and a healthy productive lifestyle of physical and mental fitness.
Preeti Yoga is taught during PRESENCE Happenings, and in training sessions in India and internationally.
Read more about Preeti Yoga on the PRESENCE Foundation’s website

ShaktiJagran

Women’s empowerment, Education, Yoga, Rural Transformation, Health & Wellbeing, Wisdom, Livelihood Training

The ShaktiJagran Project is PRESENCE Foundation’s 360 degree social outreach program at the heart of which lies the concept that female empowerment begins with self-knowledge.

Read more about ShaktiJagran on the PRESENCE Foundation’s website

Alle Verein Aktivitäten